Kopenhaga a poziom nauczania

Kopenhaga a poziom nauczania

Polska w na globalnej mapie szkolnictwa wypada bardzo dobrze. Mamy dużo szkół podstawowych, gimnazjów, szkół średnich i uczelni wyższych. Jedynie czego nam brakuje to przedszkoli i żłobków. Poziom polskiego nauczania jest na wysokim poziomie. Przede wszystkim nie musimy wstydzić się naszą wiedzą przed innymi narodami europejskimi. W Danii wygląda to inaczej. W samej stolicy, czyli w Kopenhadze znajduje się niewiele uczelni wyższych. Na całą Danię jest ich zaledwie kilka. Jest to spowodowane małą potrzebą powstawania takich szkół. Kopenhaga jest miejscem, gdzie najwięcej osób znajduje pracę zaraz po dziewięcioletniej szkole podstawowej. Zezwalają na to przepisy. Niewielu zatem podejmuje naukę w szkole średniej, a jeszcze mniej na uczelniach. Poziom nauczania w Kopenhadze nie jest wysoki. Przede wszystkim program nauczania w szkole podstawowej opiera się na zaznajomieniu uczniów z sytuacją na świecie i nauczeniu ich podstawowych przedmiotów, takich jak język duński, matematyka, geografia. Są to te trzy przedmioty, które są im niezbędne do prawidłowego funkcjonowania. Wynika to także z konstytucyjnej monarchii panującej na terenie całej Danii. Mimo tego to właśnie Kopenhaga jest centrum kulturowym, gdzie znajduje się większość duńskich uniwersytetów. Jak widać poziom nauczania i inteligencja mieszkańców wcale nie musi być wysoka, by kraj prawidłowo się rozwijał pod względem gospodarczym.